S Kájou v kuchyni: Maso vařit nebudeme!

,,A co jako jíš?" ptá se každý, kdo se dozví, že odmítám maso. Jako by to bylo jediné jídlo na světě! V dnešním článku bych vám chtěla ukázat, jak se stravuji, abyste měli nějakou představu a nemysleli si, že chodím někam na pastvu.

Upozornění: Nechci mluvit o tom, proč maso nejím. Stejně tak se nebudu vyjadřovat k vegetariánství obecně. Tyto věci se řeší všude možně a obvykle končí nesmyslnou diskuzí, jejíž účastníci na sebe jen pokřikují a nejsou schopni přijít s rozumnými argumenty. Byla bych nerada, kdyby na podobnou melu došlo i tady. Proto vás prosím, abyste tento článek vnímali jen jako článek o tom, co ráda jím, nikoliv o vegetariánství.


www.kajinblog.cz/bezmasa


Článek byl přesunut na novou doménu. Omlouvám se vám za komplikace. 






P. S. Nějak jsem se rozkecala na Facebooku, jestli mě chcete hejtovat častěji, než publikuju články, sledujte moji stránku. ;)




Komentáře

  1. I bez masa se dají vymyslet dobrá jídla, stačí zapojit fantazii :) Já jsem skoro-vegouš nejčastěji přes léto - ta vedra mi dávají dost zabrat :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já sice nejsem vegetarián, ale z masa jím jen kuřecí, takže toho taky řadu nejím a raději si dám něco bezmasého, než knedlo vepřo zelo :D tvůj jídelníček se mi líbí, čočku mám ráda :)

    OdpovědětVymazat
  3. Přítel je taky vegetarián nebo se prostě musí přizpůsobit? :-D

    OdpovědětVymazat
  4. V jidle. Jestli by si dal poradny flak masa, ale musi se spokojit s tim co je nebo naopak je veg- a tohle mu problem nedela.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Proč by si ho nemohl dát?

      Vymazat
    2. Protoze casto je to tak, ze veg- clovek nesnese ani myslenku, ze by pred nim mel druhy jist maso. Tady to asi problem nebude, to je dobre. :)

      Vymazat
    3. Ne, tak to není. To je zkreslený pohled nebo jsou dotyční akorát pozeři.
      A i kdyby, existuje přece kantyna. :D

      Vymazat
  5. Trochu mě tento článek překvapil, protože mám dojem, že jsi na svém předchozím blogu kdysi psala, že si bez masa nedokážeš představit život, či tak něco - ale buď si tě s někým pletu, nebo jsi zkrátka důkazem toho, že lidé se mění. :) A ačkoli sama maso jím docela často, souhlasím s tebou. Ve všem. A to jídlo s čočkou a rajčetem musím někdy vyzkoušet, zatímco poslední recept by mi asi nechutnal (ale třeba bych po ochutnání změnila názor :D). A kdybys chtěla nějaký tip na oplátku, tak já mám moc ráda slaný cuketový koláč se zeleninou a sýrem, na netu najdeš plno receptů (nebo ti kdyžtak popíšu ten svůj, kdybys chtěla :D).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná jsi to u mě četla, ale je to určitě déle než dva roky. ;)
      Recepty nechci, to mě neba. 😁

      Vymazat
  6. Maso taky nejím, často je těžké vybrat si něco v restauraci :D Jinak já úplně nejvíc miluju cizrnu, vřele všem doporučuji :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně, v restauracích taky trpím!
      Cizrnu mám ráda, ale nebaví mě ji vařit.

      Vymazat
  7. Ještě přidej karí s kokosovým mlékem, chilli con soya a rajčatovo-cuketovou omáčku na těstoviny a můžeš to tesat do kamene. Mňam.

    OdpovědětVymazat
  8. Vždycky mě pobaví, jak se každej hned ohání bílkovinami, když se dozví, že někdo nejí maso. A přitom bílkoviny jsou to nejmenší, čím by se měl člověk trápit. Ty jsou prakticky ve všem v různém množství. Ale hlídat by si to člověk měl. Přiměřeně. A nadbytek bílkovin škodí. A bez masa člověk aspoň objeví plno dalších potravin, o kterých ani nevěděl, že existují.

    Taky fazole nevařím moc často. Vždycky si je zapomenu namočit. Raději mám cizrnu. Tu ale musím ještě hlídat, protože po čase začne smrdět, tak se musí proplachovat a měnit voda. A pro jistotu ji mám namočenou rovnou dva dny. :D Čím déle, tím líp. Po patnácti hodinách údajně začíná klíčit, takže to má zase lepší výživovou hodnotu. To samé s ostatníma luštěninama, jen samozřejmě jinej čas, kdy začnou klíčit. U červené čočky si někdy všímám, že i při vaření se objevují klíčky, a to jsem ju neměla namočenou předem. Jen jsem ji propláchla. :D
    Hm, zajímavý experiment. Nevím proč, ale nějak se mi příčí tepelně upravovat okurky. :D To bych tam spíš dala cuketu, té máme dost. Já jsem nedávno do špaget přimíchala trošku sezamové pasty a mělo to zajímavou chuť, když se to promíchalo se vším okolo.

    Jo, uvařit bych si od tebe nechala. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Normálně by to s tou okurkou asi taky nenapadlo, ale potkala jsem ji v ledničce, už byla taková chcíplá... :D
      Vida, taky experimentuješ, chválím. :D

      Vymazat
    2. Tak aspoň že to dobře dopadlo. :D
      Jo, bez experimentů to už ani není ono. :D

      Vymazat

Okomentovat

Vítám všechny komentáře. :) Chtěla bych poprosit autory z anonymních účtů, aby alespoň na konec komentáře napsali svou přezdívku, ať vím, s kým mám čest. Děkuji za pochopení.