Využití znalosti etiky v učitelské praxi

Bla bla bla, píšu do wordu. Snažím se dát dohromady jakousi seminární práci do Etiky pro učitele, ve které mám uvést svůj názor na problematiku z nadpisu. Vůbec mě to nebaví, občas radši beru do ruky housle a pletu si prsty na třetí větě Paladia, jindy dokonce uvažuju, že mě víc baví učit se češtinu. Proud nevinných myšlenek uzavírám myšlenkou závaznou: Seknu se studiem! Má to ovšem háček. Dodnes nevlastním identifikační průkaz studenta a bez toho mě na studijním nechtějí ani vidět...



Za tento semestr jsem už dvakrát vydala článek s názvem Ve škole je nuda (zářijovýříjnový). Rozvrhy nám sestavují hrozně, vznikají nám podivné mezery mezi jednotlivými předměty a často ani nemáme stejný rozvrh jako vyučující. Čas bývá většinou posunut cca o třicet minut a výuka se koná v jiné učebně, už se nám však stalo i to, že jsme marně čekali na chodbě a mysleli si, že se na nás vyučující vykašlala. Nikoliv, ona nás jen ve svém rozvrhu měla napsané o hodinu a půl později.

Letos nám navíc oproti loňsku hodně špatně rozplánovali rok. Loni jsem už v druhého října měla hotový první zápočet. V listopadu další, v prosinci jsem pak stihla většinu a na leden už mi zbýval jen jeden zápočet a jedna zkouška. K tomu jsem ještě dopisovala nějakou práci, ale za to jsem si mohla sama, zadanou jsem ji měla dlouho.

Letos? Dovolte, abych se zasmála.

Na podzim jsme školu skoro neměli. Až šestého ledna jsem mohla tvrdit, že jsem zatím neměla všechny předměty. Posledním předmětem byla již zmiňovaná etika pro učitele. Máte-li pro mě někdo tip, od čeho se odpíchnout nebo aspoň z jaké knihy čerpat, pište. Cítím se úplně bezradná.

(Zvláštní. Na blog bych psala pořád. Na to nápady jsou.)
(Jak já budu schopna sepsat diplomku???)

Dalším vtipem je čeština. Postupně se jí prokousávám, dokonce nabírám pocit, že je reálné ji zvládnout. Jen s posledními dvěma otázkami si nevím úplně rady, ale to nějak půjde. Ečko snad dostanu. Horší je, že zatím vůbec nevím, kdy nějaká zkouška bude. První termín měl být údajně vypsát na 20. 1., ale zatím jsem o žádném neviděla ani zmínku. Dřív si vykoukám oči.

,,Coo čeština, dyť to musí být jednoduché!" posmívají se všichni. Vy, čtenáři, i lidi z mého okolí, kdykoli poprvé zaslechnou, v jakém předmětě se topím. Milí zlatí, ona ta zkouška nebude o doplňování i a y. Jedná se o zkoušku ze stylistiky, což jsou více méně hloupé nezajímavé poučky.

Pro představu otázka č. 6: Stylistické využití hláskových, grafických a morfologických prostředků (tvarové dublety, příznakovost, způsoby užití podle komunikační situace)

Jdu se podívat, ve kterých šatech mi to nejvíc sluší.


Jediné, co mě momentálně těší, je angličtina. Do té jsem úkoly dostala už v září, vypracovala jsem je v průběhu října a teď jen čekám, až si 27. ledna napíšu test. Nebude nijak složitý, pár dní před ním si projedu slovíčka a bude hotovo. Krása!


Ráda bych se těšila na konec zkouškového, ale nemůžu. Zřejmě se mi protáhne až do dalšího zkouškového. Vlastně asi budu ráda, když stihnu všechno splnit včas a nebudu si muset nic zapisovat na příští rok. Biologii a zdravovědu dítěte mme snad někdy v březnu, stejně tak hraní na klavír, zkouška z dějin umění se plánuje dokonce až na květen. K seminárce do matiky ještě nemáme slibované materiály.

Zkouškové pro mě vlastně nic neznamená. Teoreticky by teď neměla probíhat výuka, ale my ji máme. Předěl mezi zimním a letním semestrem v rozvrhu nevidím. Vlastně to teď vedu podobně jako na střední...

Mě to neba.

Chci s tím seknout. Mám vůbec předpoklady ke studiu? Před pár dny jsem četla nějaký článek, ve kterém se mluvilo o tom, že hodně studentů nemá na vysoké škole co dělat.


Potřebuju hodně silnou vůli, abych vytrvala ještě tři roky a půl a studia zdárně dovedla do konce. Obviňuju z toho především organizaci našeho studia.

Těším se, až budu Mgr.



POZOR!
Máte-li nutkání psát do komentáře o tom, že si nemám na nic stěžovat nebo dokonce shazovat můj obor, zdržte se toho. Nejsem na to zvědavá! Tímto článkem ve vás nechci budit soucit ani si nežádám o politování, chci se jen a jen vypovídat. 


Náměty na komentář, který si ráda přečtu:
Co studujete?
V jakém jste ročníku?
Jakou máte formu studia?
Jste spokojení, nebo spíš nadáváte? Co se vám nejvíce a nejméně líbí?
Jak jde zkouškové/uzavírání pololetí?
Ti, co již do školy nechodí, zavzpomínají, jak to měli v minulosti.


Kája



P. S. O nudě ve škole se píše i na Wikipedii...

Komentáře